Beskadigede forsendelser / fragtskader
Kontrol ved modtagelse af varer.
Vore forsendelser bliver nogle gange skadede under transport, også selvom vi emballerer omhyggeligt.
Man kan ikke altid se på emballagen, om et bur eller en fælde har fået et tryk, en bule eller et lille hul.
Modtager du forsendelsen, uden at undersøge dens tilstand og eventuelle transportskader eller forbehold for transportskader, derfor ikke noteres på fragtbrevet, risikerer du, at du selv hæfter for skader, der er opstået under transporten.
Når der ikke, ved modtagelsen, noteres at varen er beskadiget eller er modtaget med forbehold, modtages den i fragtfirmaets system som ubeskadiget ved levering.
Erstatningsansvar
Hvis der er en transportskade, vil vi bede dig om, at du kontakter os hurtigst muligt, hvorefter vi rejser erstatningskrav overfor transportøren og, om nødvendigt, ombytter din vare.
Hvis det skal være muligt for os, at holde transportøren erstatningsansvarlig, skal fragtskader noteres på fragtbrevet
Det er derfor meget vigtigt for os, at du kontrollerer forsendelsen straks, og gerne mens chaufføren er til stede, da det letter vores reklamationssag overfor fragtfirmaet betydeligt.
For at sikre at vi kan holde chaufføren ansvarlig er det vigtigt at du kontakter os straks og helst senest 24 timer efter modtagelse,
Hvad kan du gøre
Hvis du vil hjælpe os med at bevare muligheden for at få dækket eventuelle transportskader af transportøren, har du følgende muligheder:
- Mens chaufføren er tilstede– Pak varerne ud af emballagen og kontroller dem for skader, inden du underskriver fragtbrevet.
Er alle varerne transportskadede, bedes du nægte modtagelse. og kontakte os.
Er kun nogle varer skadede eller er skaden ubetydelig, bedes du notere på fragtbrevet, at varerne modtages med forbehold på grund af transportskade. Kontakt straks derefter os 25137409 eller mail jonas@voliere.dk
- Har chaufføren ikke tid til at ventepå, at du udpakker og kontrollerer forsendelsen, bør du notere på fragtbrevet / fragtkvitteringen, at varerne modtages med forbehold for transportskade.Undersøg derefter varerne og giv os straks besked, hvis forsendelsen er beskadiget. Kundeservice: 25137409 eller mail jonas@voliere.dk
Det er meget vigtigt, at du kontrollerer forsendelsen for skader med det samme, da det letter vores reklamationssag overfor fragtfirmaet betydeligt.
Vi kan nemlig holde transportøren ansvarlig, såfremt du undersøger forsendelsen ved modtagelsen og reagerer straks, i fald forsendelsen er beskadiget.